lördag 10 september 2011

härliga Ylva!


Fick en inbjudan till vernissage den 15 oktober från konstnären Ylva Gärdsell. Hon målar fantastiskt fina alster och är en fantastisk person, inte nog med det, så är hon otroligt generös; målet är att halva intäkten av hennes försäljning går till Cancerfondens Rosa Band kampanj. Så vill du göra en insats för cancerforskningen så är det bara att besöka hennes utställning och att köpa någon av hennes vackra tavlor. Själv träffade jag Ylva förra året då jag fotograferade henne precis när hon fått beskedet om bröstcancer. Hon är verkligen en människa utöver det vanliga. Jag känner mig priviligerad och mycket smickrad av att hon ville jobba med just mig i den perioden av sitt liv. Att jag har jobbat med Rosa Bandet under flera år och att min älskade mamma Ulla gick bort i cancer gör att Rosa Bandet har en speciell plats i mitt hjärta. Jag är så glad för Ylvas skull, lycka till med vernissagen!!!

2 kommentarer:

  1. Tack härliga Cecilia för dina uppmuntrande ord!
    Det var självklart att just du skulle vara med på denna resa och dokumentera i bilder. Som konstnär är jag rätt kräsen när det gäller bilder men du levererar alltid det bästa:)
    Välkommen du och alla andra till vernissagen den 15 oktober kl 12-16! /Ylva

    SvaraRadera
  2. Tack själv Ylva, vad gullig du är!
    Skall bli så spännande att se vad du arbetat fram den här gången :-)
    Kommer förbi på eftermiddagen mellan två fotograferingar :-)

    SvaraRadera