söndag 23 oktober 2011

löpare utan gränser - anmäl dig du också!!!!

Gillar ju att springa och hävdar (tills den dagen jag blir motbevisad) att jag är Göteborgs snabbaste fotograf ! Åh då är Göteborgsvarvet årets höjdpunkt, (om man nu som jag och menar att smärta är njutning (Detta kan så klart misstolkas men löpare är ett knasigt släkte som uppnår njutning i form av långa smärtsamma lopp)
Men för att kunna springa Göteborgsvarvet krävs inte bara att man är snabb i spåret utan också snabb med att anmäla sig. Snopen blev jag stående utan biljett när loppet var fulltecknat redan i september... Men öppningen kom med välgörenhet och det känns ju alltid bra. Jag valde organisationen "Clowner utan gränser" så nu skall jag springa med röd näsa och deras t-shirt och bara för att jag skänkte 500:-. Känns ganska fint faktist, åh en röd näsa är absolut inga problem. För lika sen vara jag att anmäla mig till Midnattsloppet nu i augusti och då fanns bara platser kvar i Maskeradklassen. Bara att bita i det sura äpplet tänkte jag och klädde ut mig till Jack Sparrows lillasyster... Jätte pinsamt att ställa sig startfållan med piratklänning och piratboots, men ganska coolt när man i full mundering plöjde förbi de "seriösa" löparna som tittat snett i starten. Åh aldrig har jag fått så mycket applåder i någon tävling, kanske maskeradtävlingar är min grej??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar